Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

در آغاز تنها می‌دانیم که نمی‌دانیم. اما چه‌گونه، دانستنِ این‌که نمی‌دانیم را می‌دانیم؟ حتی این را هم نمی‌دانیم. و این‌که نمی‌دانیم، که چه‌گونه نمی‌دانیم، خود در پیِ دانستنِ چیزی به وجود می‌آید. و آن تنها یک جمله‌ی خبری‌ست، «تو دانایی» چه کسی‌، دقیق‌تر بگویم؛ چه چیزی این گزاره را در گوشِ تو نجوا می‌کند؟ نمی‌دانیم. نمی‌دانیم. و اینکه من خود را دوشادوشِ تو تصویر می‌کنم برای این است که میل به خواندنت در پیِ میلی عمیق‌تر به وجود آمده است. بخوان، بخوان، بدان، بشناس. سوالِ اصلی اما اینکه: چه چیزی را؟ نمی...

آخرین مطالب

ای بابا ای بابا، بفهمیم دیگه حالا دیگه

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۳۳ ب.ظ

ما قدیم ی شعری داشتیم توی بچگی میگفت" شبا کهما میخوابیم آقا پلیسه بیداره" و این حرف ها.
حالا من خود به چشم خویشتن دیدم که تو مهد کودک میخونن "شبا که ما میخوابیم مامان و بابا رو کارن" 
این تغیر در طول یک دهه یا 15 سال یا دیگه خیلی بخواد زیاد باشه 20 سال ایجاد شده. اگه بچه ندارید و جوون هستید یا حتی اصلا هنوز بچه اید، خب قاعدتا این چیز ها براتون پر از هیجانه و خیلیم خوبه و ممکنه بچه ی فامیل رو هم بکشید کنار این چیز هارو براش توضیح بدید. ولی با اینکه بچه ندارید و درکش هم سخته تصور کنید که بچه ی خودتون درگیر مسائلی بشه که مناسب سنش نیست، چه حالی بهتون دست میده؟
بگذریم. هدفم موعضه نیست، هدفم اینه بگم داریم پیشرفت میکنیم ولی نمیدونیم از این پیشرفت چطوری استفاده مثبت بکنیم. خب همون بچه ی مهدکودکی ذکر شده، وقتی میره توی حسینیه و میشنوه که آخونده داره میگه "امام حسین میدونست شهید میشه ولی باز با این حال رفت خودش رو فدا کرد تا اسلام زنده بمونه" به بالاش میگه "مگه امام حسین خیلی قدرت نداشت؟ پس چرا آدم بدارو نکشت؟ نمیتونست؟" جواب هایی از سمت بزرگتر ها دریافت میکنه که ناخودآگاه بهش القا میشه قضیه در حد درک اون بچه نیست و فرض میکنه به خاطر ندونستنشه که با عقلش جور در نمیاد و قانع میشه ولی چنین شخصی خیلی زود در سن بالاتر دیگه با جواب بقیه قانع نمیشه.
این تفاوت بزرگ بین نسل جدید و قدیم نشون از پیشرفت سرعت آگاهی و درک داره. حالا ما بچه هایی رو داریم که درک بالاتری نسبت به دوره های قبل به خاطر محیط زندگی جدید به دست آوردن ولی به جای اینکه از این موقعیت به طور مثبت استفاده کنیم، به آن ها چیز هایی آموزش میدیم که بشتر برای خود ما جذابه و لذت بخش و مناسب اون بچه نیست. 
ای بابا ای بابا، همه هم اینو گفتن بهمونا ولی فایده نداره، تف.
امید

  • Omid Khodadadi

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.