Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

در آغاز تنها می‌دانیم که نمی‌دانیم. اما چه‌گونه، دانستنِ این‌که نمی‌دانیم را می‌دانیم؟ حتی این را هم نمی‌دانیم. و این‌که نمی‌دانیم، که چه‌گونه نمی‌دانیم، خود در پیِ دانستنِ چیزی به وجود می‌آید. و آن تنها یک جمله‌ی خبری‌ست، «تو دانایی» چه کسی‌، دقیق‌تر بگویم؛ چه چیزی این گزاره را در گوشِ تو نجوا می‌کند؟ نمی‌دانیم. نمی‌دانیم. و اینکه من خود را دوشادوشِ تو تصویر می‌کنم برای این است که میل به خواندنت در پیِ میلی عمیق‌تر به وجود آمده است. بخوان، بخوان، بدان، بشناس. سوالِ اصلی اما اینکه: چه چیزی را؟ نمی...

آخرین مطالب

پایان

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ب.ظ

این نقطه ی آخره، اما همیشه نقطه پایان قصه نیست.
بس نبود؟ باهاش خداحافظی کنیم دیگه، خیلی برام زحمت کشید. نه شک نکن اشتباه ننوشتم، من براش زحمت نکشیدم، نقطه برام زحمت کشیده، من نقطه رو نمینوشتم، نقطه منو مینوشت، نقطه تحمل میکرد نفهمیامو، وقتی جمله بندیاشو اشتباه متوجه میشدم، وقتی کلمه هاشو غلط مینوشتم، شاید همین الانم بنویسم. نقطه منو ساخت من نقطه رو نساختم. اولش فقط ی اسم بود، هیچ ایده ای نبود، اما همین اسم، شد ی نظام فلسفی برا خودم، که امیدوارم ی روزی اونقدر مطالعه و تحقیق و تفکر بکنم، تا بتونم ازش ی فلسفه ی تلفیقی بین رشته ای در بیارم، نقطه از چارشاخه حرف زد، از فیزیک و روانشناسی و ادبیات و فلسفه، هرچند حرفاش غلط بود کسی بهش خرده نگرفت، پس شاید باید ازین که بهش ایراد نمیگرفتید تشکر کنم، اما نه شما ی مشت برده اید، منظورم همین توییه که داری متنو میخونی، تو ی برده ای تا به اربابت، به متنیت، معنا بدی، اونو مهم کنی، هرچی گفت بهش گوش کنی، بهش دست خوش بگی که چجوری شلاقت زد، بهش لعن بفرستی که چرا انقدر بی بخاره، تو ی برده ای، مخاطب بردست، چجوری از مخاطب تشکر کنیم؟ فقط همین قدر کافیه که مخاطب قرارش بدی (اسماییلی لبخند) فقط همین کافیه که بهش ارزش بدی و براش بنویسی. 
نقطه دقیقا همچین طرز تفکریه، نقطه فردیت کثرت گرا داره، نقطه همه است، ولی فقط خودشه، نقطه همه چیزه ولی فقط ی چیزه، نقطه تو خودش مچالست. نقطه برا من ی فکره. ی فکری که براتون خواهم گفت.
در آخر تشکر میکنم از نور آفتاب که ظاهرا هیچ کمکی به نوشتن نقطه نکرد، از رمان اولیس جیمز جویتس که اصلا تاحالا نخوندمش و جذاب تر اینکه اصلا چاپ نشده، از برند سامسونگ چون مضخرف ترین برندیه که میشناسمش و احتمالا ماه دیگه s8 رو بخرم. از همه ی مامانای توی خونه که لباسای بچه هاشونو اتو میکنن و حتی اونایی که اتو نمیکنن، اونایی که اصلا بچشون لباس نداره، اونایی که از فقر مردن، و اونایی که از فقر... (مامانم اینو میخونه خودت بفهم) 

  • Omid Khodadadi

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.