Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

در آغاز تنها می‌دانیم که نمی‌دانیم. اما چه‌گونه، دانستنِ این‌که نمی‌دانیم را می‌دانیم؟ حتی این را هم نمی‌دانیم. و این‌که نمی‌دانیم، که چه‌گونه نمی‌دانیم، خود در پیِ دانستنِ چیزی به وجود می‌آید. و آن تنها یک جمله‌ی خبری‌ست، «تو دانایی» چه کسی‌، دقیق‌تر بگویم؛ چه چیزی این گزاره را در گوشِ تو نجوا می‌کند؟ نمی‌دانیم. نمی‌دانیم. و اینکه من خود را دوشادوشِ تو تصویر می‌کنم برای این است که میل به خواندنت در پیِ میلی عمیق‌تر به وجود آمده است. بخوان، بخوان، بدان، بشناس. سوالِ اصلی اما اینکه: چه چیزی را؟ نمی...

آخرین مطالب

از سر بی‌حوصله‌گی

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ

داشتم فکر میکردم اگه قصد کنم یک روزی آتئیست و خداناباور بشم به مشکلات عظیمی بر میخورم، چون فامیلم خدادادیِ، مثلا نشستم دارم با چندتا آخوندِ خرفت حرف میزنم که آره داداش شما از کجا میدونی واقعا خدا هست و فلان و اینا، بعد آخونده هم در میاد میگه "برادر چه سندی از این مبرهن تر که فامیلی شما عزیزِ گرانقدر" خدا"دادی است؟ این خودش یک دلیل است که شمارا خدا خلق کرده، و نه تنها شمارا، تمامیه استعداد های شمارا"
بعد منم بهش میگم یعنی اگه فامیلیم طبیعت دادی بود منو طبیعت و تکامل خلق کرده بود همه استعدادامم طبیعی بود؟ یا نه اصلا خوده شما از لای بته در در اومدی که فامیلت قناعت کاره؟ نه ناموسن یعنی شما که فامیلیت خدادادی نیس از زیر بته در اومدی؟
بعد همونجا آخونده میگفت"این میزان از توهین نشان دهنده ی تربیت خانوادگی شماست که مسلما تربیت درستی نبوده. من یک تمثیل شاعرانه زدم و انتظار این گونه برخورد را نداشتم. من ترجیح میدهم با شما بحثی را ادامه ندهم."
خلاصه اینجوری طی میشد که آخونده میدید چیزی جز چرت و پرت نمیتونه تحویل بده بنابر این پا میشد میرفت.
فرداش توی پیج اینستای جوجه بسیجیا یا کانالای تلگرام، آیدی میزاشتن میگفتن یارو فامیلش خدادادیِ بعد منکره خداس و برا خودشون کف محمدی پسند میزدن که بح بح چه نمکی ریختیم.
حالا جامعه ی مذهبی هیچی، خوده شما به عنوان ی آدم عادی بعد از اینکه استوری میزاشتم "گاد ایز دد" نمیومدی دایرکت بگی "بعد فامیلتونم خدادادی بود دیگه درسته؟ لابد سر پیچای جاده چالوسم خدارو به باب الحوائج قسم میدی؟" بعدشم از فرط خوشمزگیت بری اسکرین شات دایرکت رو بزاری تو کانال تلگرامت به اسم"توییتر فارسی_اکانت اصلی"؟ ناموسن این کارو نمیکردی؟ 
حالا فرض کن میخواستم برم فامیلمو عوض کنم، فوق فوقش باید فامیلمو از خدادادی به توازن نیا، یا الزهرا یا مثلا شیعه نسب، یا نمیدونم به هر حال گزینه های ثبت احوال ی چیزایی بود که برای ی آتئیست همون خدادادی فامیل کاملا برازنده تری بود. 
در نتیجه من آتئیست نمیشم:(

  • Omid Khodadadi

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.