Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

Omidorkh1

هرچی فکر میکنم مضحکه، ولی الان دیگه هیچ کس دنبال چیزای مضحک نیست، پس اینم میتونه به نوبه خودش نو باشه!

در آغاز تنها می‌دانیم که نمی‌دانیم. اما چه‌گونه، دانستنِ این‌که نمی‌دانیم را می‌دانیم؟ حتی این را هم نمی‌دانیم. و این‌که نمی‌دانیم، که چه‌گونه نمی‌دانیم، خود در پیِ دانستنِ چیزی به وجود می‌آید. و آن تنها یک جمله‌ی خبری‌ست، «تو دانایی» چه کسی‌، دقیق‌تر بگویم؛ چه چیزی این گزاره را در گوشِ تو نجوا می‌کند؟ نمی‌دانیم. نمی‌دانیم. و اینکه من خود را دوشادوشِ تو تصویر می‌کنم برای این است که میل به خواندنت در پیِ میلی عمیق‌تر به وجود آمده است. بخوان، بخوان، بدان، بشناس. سوالِ اصلی اما اینکه: چه چیزی را؟ نمی...

آخرین مطالب

دغدغه های کاذب:سکس

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۰ ب.ظ

تا اینجا که هفت نقطه را برای شما نوشته ام،بن مایه های طنز مدنظر بود، اما این قسمت وضع فرق دارد. چرا که به سراغ موضوعی رفته ام که به نظر خودم بسیار زیباست "دغدغه های کاذب" اصولا چون باید بدانید که دغدغه چیست لابد میدانید کاذب هم چیست نمیخواهم به توضیح کلی این عبارت بپردازم بلکه سراغ یک دغده کاذب میرویم. "سکس"
اما چرا سکس یک دغدغه ی کاذب است؟ جواب سوال به آسانی آشکار نمی شود. اما چاره ای نیست، بیایید بررسی کنیم.
تجلی خوشبختی، امروزه در چه چیزی اتفاق افتاده است؟ قاعدتا پول، پول، پول. اما مشکل اساسی را دو عامل پدید می آورند، اول آنکه اگر در چاه هم باشیم باز دنبال خوشبختی میرویم، دوم آنکه اکثریت جامعه آن میزان پولی که خوشبختشان کند را ندارند. پس ناچار دنبال روش هایی میروند تا، گرچه نمی توانند به پول برسند ولی حداقل به خوشبختی برسند. و چه گزینه ای مرتفع تر از سکس که در جامعه ی امروز نه تنها به عنوان یک لذت صرف مطرح شده بلکه حتی در ذات انسان هم به عنوان یک نیاز مطرح است. از آن گذشته جاذبه های دیگری هم مثل کشف کردن یک دنیای ناشناخته و کنجکاوی را در بر میگیرد. 
اما سکس به تنهایی یک غول بی شاخ و دم زشت یا یک گناهه کبیره نیست، مذهبیون بدون درک ضرورت این موضوع از قبل آموخته اند که سکس نباید مثل نقل و نبات جاری باشد، اما آن دسته که مذهبی نیستند و به تعبیری روشن فکر یا منطقی اند باید درک کنند که سکس بدون بستری از پیمان های علنی، منجر به پدیده هایی میشود که شخصیت فرد را به زیر میکشد، در صورتی که خود فرد سرمست از لذت بوده و هیچ توجهی به آن ندارد. 
و ماهم مستقیم در جامعه ای زندگی میکنیم که ازدواج در آن برای جوان در درجه ی اول یک ننگ است و خریت و در درجه ی دوم نبودن با جنس مخالف هم یک ننگ و خریتی بزرگ تر. و با این القای شدید جامعه جوان چاره ای ندارد جز اینکه از میانبر ها این لذت را تجربه کند ولی مشکل بعدی سریع نمود پیدا میکند، فرهنگ ایران هنوز آنقدر به مدرنیته ی غربی نرسیده که برای هر کس جفتی بدون محدودیت و آزاد وجود داشته باشد و جوان برای رسیدن به این لذت، به احتمال زیاد،به طور مکرر با شکست مواجه میشود. از این نقطه به بعد کار سخت میشود، چرا که زمانی دغدغه ی آن ها تماما سکس شده که باید، تماما به فکر آینده و هدفشان برای آن باشند. چرا که هدف بلند مدت به زندگی جهت و معنا میدهد، اما سکس یک هدف کوتاه مدت است که پس از رسیدن به آن، فرد متوجه پتانسیل کم آن برای کم آن برای یک دغدغه ی جدی در طول زندگی خواهد شد. 
#نقطه 8
#noghteh
امید

  • Omid Khodadadi

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.